Synnytyksestä palautuminen

Alkuperäinen teksti kirjoitettu 9.3.26

PALAUTUMINEN SYNNYTYKSESTÄ on sujunut paremmin kuin uskalsin toivoa. 

Aiemmista synnytyksistä kropan palautuminen "normaaliin omaan" kokoonsa on ollut nopeaa. Tällä kolmannella kerralla vähän arvelutti että mitenhän nyt menee, kun ikääkin on tullut lisää. Mutta on se naisen kroppa vaan ihmeellinen 🤩 Käy läpi ison muutoksen ja palautuu taas takaisin.

Paljoa painoa ei synnärille jäänyt, mutta omat vaatteet mahtuu päälle ja enempää en tässä vaiheessa pyydä. Vauvan kanssa vaunulenkkeillään pikkuhiljaa enemmän, niin saa tauon jälkeen liikkumisestakin kiinni. Loppuraskaudesta jäi liitoskipujen takia lenkkeilyt, niin kiva päästä taas liikkumaan. Hevosen selkäänkin kiipeän heti kun vain pystyn 🐎 

Vielä toki huomaa, että keskivartalo hakee tasapainoaan ja välillä tuntuu, ettei lihaksia siinä olisi ollenkaan.

Pitäisi muistaa, että synnytyksestä on vasta alta kaksi viikkoa aikaa. Pitäisi olla myös itselleen vähän armollisempi ja antaa itsensä toipua rauhassa.

Kommentit

Suositut tekstit