Alkuraskauden fiiliksiä
Alkuperäinen teksti kirjoitettu 16.10.25
Kirjoittelin raskauden alussa vähän fiiliksiä ylös viikko kerrallaan. Tässä teidän iloksenne, ihan ne rehelliset ajatukset 😄
Rv 7+3: Jäätävä väsymys, housut kiristää turvotuksen takia. Vaihtelevasti etova olo. Mielialat menee vuoristorataa.
Rv 8+0: Edelleen väsyttää ja voisin nukkua kellon ympäri. "Kivat" vatsaoireet läsnä. Näytän siltä, että olisin syönyt pari pullaa liikaa. Etova olo on hävinnyt melkeinpä kokonaan. Voisin sanoa, että mulla on muuten ihan normaali olo, ei mitään poikkeavaa.
Rv 11+0: Yöunet teki tällä viikolla katoamistempun. Mietin, että joko kroppa alkaa valmistelemaan mua tuleviin yöheräämisiin. Iltaisin turvotus on huomattavampi, kuin aamulla herätessä. Odotan kyllä ihan älyttömästi sitä, että vatsa alkaa näkymään kunnolla 😍
Rv 12+0: Iltaturvotus jatkuu. Yöunet oon saanut takaisin ainakin toistaiseksi. Vatsa elää omaa elämäänsä ja se vähän häiritsee tätä muuta elämää 😅 Mieli suht tasainen ja on hyvä fiilis!
Rv 13+0: Oireita ei oikeastaan ole tai ainakaan mitään kummempia. Ja oikeastaan koko raskauden ajan tähän asti olo on ollut ihan normaali.
Nt-ultra ahdisti ja stressasi ennalta tosi paljon. Keskenmenotausta toki toi oman lisänsä odottamiseen. Jossain vaiheessa olisi tehnyt mieli skipata koko ultra.
Ultrassa ahdistus loppui siihen paikkaan, kun näin vauvalla sydämen sykkivän 💛 Kaikki oli hyvin tällä pienellä ja rakenneultraa jo odotellaan!
Rv 14+0: Olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan. Ihanaa, että tuntee olonsa ihan omaksi itseksensä vielä.
Toivon, ettei tää helppo alkuraskaus sitten kostaudu loppuvaiheessa vaan pystyisin esimerkiksi tekemään töitä äippäloman alkuun asti.
Ainoa "miinus" on, että paikat venyy ja repäisykivut on kiusana. En muistanutkaan kuinka ikäviä ne on, eikä olo ei ole enää niin ruusuinen.



Kommentit
Lähetä kommentti