Ensimmäinen vs. kolmas raskaus
Alkuperäinen teksti kirjoitettu 7.11.25
Miten kolmas raskaus on poikennut ihan ensimmäisestä? 🤰🏻
Mieliteot - mandariineja söin ekassa raskaudessa pussikaupalla, nyt kolmannessa mulla ei ole mitään varsinaisia pakkomielteitä mistään ruuasta 😅 Ruokahalu oli toki häviksissä ensimmäiset viikot.
Pahoinvointi - ekassa huono olo oli läsnä alkuraskaudessa ja kaikki vähänkin vahvemmat hajut ällötti. Tässä kolmannessa säästyin tältä.
Liitoskivut - ekassa päästiin pitkälle ilman kipuilua, sinne loppuraskauteen asti ennen kuin liitoskivut ilmestyivät. Nyt liitoskivut pamahtivat päälle reilusti jo ennen puoltaväliä ja ovat vain pahentuneet mitä pidemmälle ollaan menty.
Suonikohjut - ekassa ei tietenkään mitään, mutta tästä kolmannesta en edes viitsi kertoa 🫣
Oma hyvinvointi - ekassa mentiin fiiliksen mukaan, normi elämää viettäen, sen enempää panostaen. Tämän kolmannen kohdalla olen luvannut pitää parempaa huolta itsestäni (fyysisen lisäksi henkisestä puolesta). Liitoskivut toki rajoittavat jo liikkumista (välillä vauhti jo hidastuu), mutta onneksi kehonhuoltoa voi silti tehdä 🙌
Tämmösiä ajatuksia tähän väliin.


Kommentit
Lähetä kommentti